هزینه راکتیو در قبض برق چیست یا چرا باید هزینه توان راکتیو بدهم؟

هزینه های درج شده در قبض برق

هزینه های مندرج در قبض برق به دودسته اکتیو و راکتیو تقسیم میشود.هزینه های اکتیو به سه قسمت اوج بار، کم باری، و میان باری تقسیم میشوند که تمامی افرادی که از اداره برق اشتراک گرفته اند ملزم به پرداخت آن هستند. ولی هزینه راکتیو در همه ی قبض ها دیده نمیشود و یک هزینه اضافی است که در قبض برق اکثر مشترکین مجتمع های مسکونی ، تجاری ، کارگاه ها وکارخانجات صنعتی دیده میشود.

ماهیت توان راکتیو چیست؟یا به طور کلی توان راکتیو چیست و شامل چه مواردی میباشد؟

توان راکتیو شامل بارهای سلفی و به اصطلاح موتوری می شود که به طور مثال در مجتمع های مسکونی و تجاری شامل آسانسور ها ،چیلرها و... میباشد و در کارخانجات صنعتی شامل الکتروموتور های مختلف است که برای عملکرد خود نیازمند جریان تحریک و میدان مغناطیسی خاص هستند.

چگونه هزینه برق مصرفی را کاهش دهیم؟چگونه هزینه راکتیو در قبض برق را حذف کنیم؟

هزینه های اکتیو قابل حذف نیستند فقط میتوانیم آنها را تا حد امکان کاهش بدهیم به طور مثال در ساعات اوج مصرف برق لامپ های اضافی و وسایل برقی پر مصرف را خاموش کنیم. ولی هزینه های راکتیو قابلیت این را دارند که به طور کامل حذف شوند

وقتی قبض برق مجموعه ی خود را مورد نگرش قرار بدهید متوجه ،بندی در جدول" شرح مصارف" به نام راکتیو میشوید. این قسمت نشان میدهد که شما در حال پرداخت هزینه اضافه و مستعد جریمه شدن توسط اداره برق هستید.

چگونه هزینه راکتیو را به طور کامل حذف کنیم؟

وقتی که مشخص شد مجموعه شما در حال پرداخت هزینه اضافی میباشد هیچگونه جای تاخیر و تامل ندارید چون هر چه مدت زمان بیشتری بگذرد هزینه های تحمیلی به شما بیشتر میشود. بهترین راه حل برای جلوگیری از افزایش هزینه برق شما استفاده از بانک خازنی میباشد که باعث میشود هزینه راکتیو به سرعت قطع شود و بعد از چند دوره هزینه های شما جبران شود و سپس سود کنید.

برای حذف هزینه راکتیو بانک خازنی چند کیلووار نیاز است؟یا اینکه چه خازنی برای حذف هزینه راکتیو مناسب است؟

برای اینکه شما پی ببرید که چه خازنی و بانک خازنی احتیاج دارید میتوانید از طریق راه های ارتباطی فیدار سدید تابلو،تصویر قبض برق چند دوره مجموعه تان را بفرستید تا ما به صورت رایگان بهترین و اقتصادی ترین پیشنهادات را به شما بدهیم.